понедельник, 12 января 2015 г.

Урок з основ здоров'я. 2 клас.

 Тема уроку. Твоя родина. Обов'язки дитини вдома і в школі.
Мета: формувати уявлення  в учнів про родину як про найближчих і  найрідніших людей, розкрити значення сім'ї в житті людини; розширити знання учнів про склад родини; розвивати вміння і навички турботи про членів сім'ї; вчити виконувати свої обов'язки в родині і в школі; виховувати бажання допомагати батькам. 
Обладнання. Підручник, зошит « Друга природи», картки,комп'ютер.
Хід уроку
І. Організаційний момент
- Діти, я рада зустрічі з вами. Давайте покладемо руки на парти долоньками вгору. Привітаємося до сонечка, яке хоче дарувати вам своє тепло і гарний настрій.
А коли буде гарний настрій, то і буде у вас гарне здоров'я. Адже здоров'я – найбільший скарб у житті. Бережіть його! Коли ти здоровий, легко впораєшся з будь-якою справою. Купити здоров'я неможливо. Його потрібно зберігати і зміцнювати.
1. Вправа « Мікрофон». Бесіда про зміцнення здоров'я.
- А для чого людині здоров'я?
- Що воно дає?
- Як потрібно дбати про здоров'я?
2. Вправа « Незакінчене речення».
… - це я здорова.
Здоров'я залежить від…
( Поведінки, умов життя, настрою, харчування, дотримання режиму дня, взаєморозуміння в сім'ї).
Адже, здоров'я дитини – багатство родини. Тоді ви будете гарно вчитись. Будете уважними і старанними, коли будете піклуватися про своє здоров'я.
Девіз нашого уроку:
Буду здоровим.
Хочу все знати.
Буду уважним, старанним.
Буду активним.
Знаю сам – навчу того, хто не знає.   
Якщо ми будемо такими, то разом створимо цікавий, творчий,продуктивний урок.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
- Про тему нашого уроку ви дізнаєтесь, коли відгадаєте ребус.
Ребус.
     7 я                    р 1 а
Сьогодні ми спробуємо з'ясувати значення та зміст відомих слів: сім'я, родина. Ви поповните свої знання про те, які права й обов'язки можуть мати діти в сім'ї.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
1.     Читання вірша.
 - Про кого розповідається у вірші?
Усе, що є найкраще у дитини:
Її талант, культура, доброта –
Від тата й мами йде і від родини –
Незаперечна істина свята.
Сім'я, родина – це велике диво.
Там є любов і ласка, і тепло.
Там дітям затишно і радісно, й щасливо,
Сьогодні так і завжди так було.    
                       Надія Красоткіна          
2.     Розповідь учителя з елементами бесіди.
- Що таке родина?
Найдорожчі люди, які оточують вас,- це ваша сім'я.
- Послухайте вірш Варвари Гринько «Сім'я» і назвіть членів родини.
     Мама, тато, дід, бабуся –
     Всіх назву, не помилюся.
Старший братик і сестричка –
В нас сімейка невеличка. 
 - Ці люди не просто живуть разом з вами – вони піклуються про вас, передусім про ваше здоров'я і життя. Батьки забезпечують вам необхідне харчування, одяг, шкільне приладдя, турбуються про вашу безпеку в домі й по дорозі до школи, дбають про ваш настрій і самопочуття.
  Звісно, у кожного є свої обов'язки у сім'ї. Наприклад, тато в сім'ї найчастіше заробляє гроші, майже завжди важкою працею, щоб годувати та одягати всю сім'ю. Мами порають по господарству: готують їжу, прибирають у домі, слідкують за порядком. Тато і мама виховують дітей, навчають їх правил поведінки в суспільстві, стежать за їхнім здоров'ям. Діти допомагають своїм батькам: миють посуд за собою, витирають пил з меблів, вранці застеляють ліжко, підмітають підлогу, допомагають доглядати за кімнатними рослинами. Можуть здійснити покупки у магазині.
Хочу дізнатися, як ви допомагаєте своїм батькам?
( Розповідь учнів)
  Отже, сімейні обов'язки існували здавна, існують і зараз, їх має кожна людина, що живе сама або з сім'єю. Між членами родини повинні бути доброзичливі і турботливі стосунки. Дорослі піклуються про дітей, а діти з повагою та пошаною ставляться до старших, прислухаються до їхніх порад, виконують у сім'ї свої обов'язки. Намагаються не засмучувати своїх батьків, добре навчаються у школі. Крім домашніх обов'язків у кожного з вас є ще шкільні обов'язки. Ваш головний обов'язок – навчання.
  3. Робота в парах. « Склади вислови про навчання».
а) До, віконце, знань, навчання.
б) Інших, сам, навчишся, і, навчай.
   4. Бесіда.
- Які є ще обов'язки у вас у школі, крім навчання?
( Витирати дошку, поливати  кімнатні рослини, витирати пил)
Членів сім'ї пов'язує любов і ніжність, турбота одне про одного, взаємоповага і взаємодопомога. Найбільше диво в сім'ї – це ви. Батьки хочуть виростити здорових, добрих і розумних дітей.
- Сім'я складається з мами, тата, дітей. Але прислухаймось до того, як звучить слово сім'я. Що ви чуєте?
 ( Чуються два слова – сім і я).
- Що це означає?
 ( Сім'я складається з багатьох людей: дітей, мами, тата. У мами і тата теж є батьки – ваші дідусі і бабусі. Це вже родина).
- Отже, родина – це ваші найближчі родичі: тато, мама, брати, сестри, бабусі та дідусі.
5.Робота в зошиті ( с.35)
Розгляньте родовідне дерево Даринки. Намалюйте за цим зразком своє родовідне дерево.
6. Розглядання іншого дерева роду. 



Ось яке дерево свого роду намалював хлопчик Сашко.


7. Робота за підручником( с.60- 63)
а). Бесіда за малюнком підручника
-  Хто входить до складу родини?
- Розгляньте фотографію з сімейного альбому Надійки ( с.60) і відгадайте загадку про її родину.
- Сергійко – рідний брат Надійки. Віталій – тато  Сергійка. Дарина – його дружина. Катерина – мама Віталія. Панас – її чоловік. Людмила – мама Дарини.
-Як Надійка називає Віталія, Дарину, Катерину, Панаса і Людмилу?
- Кому Надійка доводиться сестрою, донькою, онукою?
б). Розгляд малюнка підручника ( с.61)
- Яка у Надійки родина? Який її девіз? (« Працюємо і відпочиваємо разом!»)
- Що роблять бабуся з дідусем? Що роблять батьки? Що роблять діти?
8. Інтерактивна вправа «  Побудова асоціативного куща». )
На аркуші паперу записано слово РОДИНА. Назвіть і запишіть асоціації до цього слова.


Овал: бабусіОвал: тато
9. Інтерактивна вправа « Оживи родинне дерево»
Розповіді учнів.
10. Слово вчителя:
- Якщо хтось  із вас не знає членів своєї родини, обов'язково розпитайте у своїх близьких і запам'ятайте їх. Треба берегти родовідне коріння, шанувати батька і матір, дідуся і бабусю, рідних і близьких. Бо ж ви – молоді зелені листочки на родинному дереві, і вам дбати про те, щоб це дерево не зів'яло, не засохло, а ставало дедалі сильнішим і міцнішим.
11. Фізкультхвилинка під музичний супровід.
12. Інсценізація.
. Давайте об'єднаємось у групи і пограємось у родину.
Розподілимо ролі: хто буде « батьками», а хто – « дітьми».
Визначимо обов'язки: хто ходить на роботу, готує обід, миє посуд, прибирає.
- Як діти допомагають дорослим? Якщо в родині хтось захворів, як члени родини допомагають хворому?
13. Робота з підручником.
Читання  вірша Н. Забілої « Стояла собі хатка». ( ст. 62.)
-Про що в ньому розповідається?
-Яка була родина?
- Що таке велика родина?
- Хто до неї належить?
ІV. Узагальнення та систематизація отриманих знань.
1.     Робота в групах.
Завдання 1-ій групі.
- Із поданного переліку відберіть,які обов'язки може мати дитина в сім'ї.
( Робити приємні сюрпризи, створювати гарний настрій у сім'ї, піклуватися про членів родини, бути слухняними, погано поводитись, не слухатися, не ходити у школу)
Завдання 2-ій групі.
Розкажіть, як потрібно допомагати батькам.
( Прибирати у кімнаті, допомагати мамі, витирати пил, поливати квіти)

2. Розгадування кросворда.
1



р



2


о

                            3
д





4


и


5

н


6
а












1. Дочка моєї мами…( сестра).
Приходить з роботи… ( тато).
3. Своїх онуків розуму навчає старенький… ( дідусь).
4.  Найбільше любить свою дитину… ( мати).
5.  Батькам на втіху  росте здоровим… ( син)
6.  Твою матусю донечкою кличе твоя… ( бабуся).
      3.Робота в парах « Склади  прислів'я».
Учитель роздає учням картки у вигляді кольорових квіток, розрізаних навпіл. Завдання – знайти половинку до своєї квітки. Коли скласти квітку, то на зворотному боці – записані прислів'я.
Солнце: Яке дерево, такі й квіти, які батьки, такі й діти. 








Солнце: Яка сім’я, такий і
 я
Солнце: Шануй батька й неньку, буде скрізь гладенько
 




V. Підсумок уроку.
 - Пригадайте і дайте відповідіина запитання:
1.Сім'я – це:
а) люди, об'єднані спільною метою;
б) всі родичі, які є в людини.
2. Чи впливають стосунки в сім'ї на здоров'я її членів?
а) Так. б) Ні.
3. Доповніть речення.
Бабуся –це мама…
Дідусь – це тато…
Прабабуся – це мама…
Прадідусь – це тато…
-Що ви дізналися нового про свою сім'ю?
-З кого може складатися родина?
-Чи сподобався вам наш урок?
-Які ваші обов'язки в сім'ї?
-У якій сім'ї, малій чи великій, діти більш дружні, працьовиті?

-Назвіть обов'язки, які ви виконуєте в школі.

Комментариев нет:

Отправить комментарий