Тема.
Поняття про Інтернет.
Мета.
Ознайомити учнів із поняттям «глобальна мережа Інтернет»
та історією її створення.
Ознайомити з
призначенням та послугами Інтернету.
Дізнаватись про службу WWW.
Розвивати логічне мислення, довільну увагу, пам’ять, уяву, зв’язне мовлення,
потребу в розумовій роботі, інтелектуальній та творчій активності.
Виховувати
культуру поведінки в комп’ютерному класі, бережливе ставлення до комп’ютерної техніки,
інтерес до вивчення предмета.
Обладнання:
підручники «Сходинки до
інформатики. 3 клас» (М.
М. Корнієнко, С. М. Крамаровська, І. Т. Зарецька),
зошити з друкованою основою, комп'ютери.
Хід
уроку
І.
Організація класу.
Продзвенів
дзвінок,
Починається
урок.
Будем гарно
працювати,
Щоб
комп’ютер добре знати.
-Повторення правил з техніки безпеки
при роботі з комп’ютером.
-Повторення правил поведінки у
комп’ютерному класі.
* Не приносити
зайві речі, їжу, напої, жувальну гумку.
* Не можна без
дозволу вчителя розпочинати роботу за комп’ютером.
* Не треба
торкатися проводів, тумблерів, розеток, роз’ємів,
кнопок і клавіш, з якими не знайомив учитель.
* Слід поводити
себе тихо, не бавитися, не бігати, не вставляти в комп’ютер різні предмети, не
працювати брудними або вологими руками.
* Слід сидіти на
відстані не менше 50 см. Від екрана монітора і спину тримати рівно.
ІІ.
Контроль, корекція та закріплення знань.
Пригадайте, про що ви дізналися на
минулому уроці.
(Про комп’ютерні мережі).
Закінчіть речення:
Комп’ютерна
мережа – це…
У
комп’ютерній мережі об’єднано…
Комп’ютерні
мережі виникли, тому що…
Головне
призначення комп’ютерної мережі - …
Комп’ютерні
мережі можуть бути розташовані …
За
допомогою комп’ютерної мережі можна …
ІІІ.
Розумова розминка.
1. Розминка.
Доповнити прислів’я.
Гарно того навчати,
Хто хоче все…
Книжку читай – розуму…
Хто знання має, той мур…
2. Граматична арифметика.
Інформація +
автоматика = інформатика
Село + моток =
лоток
Ручка + трава =
кава
3. Впиши букви, які загубились.
Не перо пише, а р_зум. Не к_жи – не вмію, а к_жи – навчусь.
4. Ребуси.


(навчання)
(граб)


(нерв) (ослін)


(халупа) (марево)
(кавун)
ІV.
Повідомлення теми та мети уроку.
На сьогоднішньому уроці ви познайомитеся
із найбільшою комп’ютерною мережею, яка допомагає з’єднувати найвіддаленіші
куточки нашої планети, - Інтернетом, дізнаєтеся, для чого можна використовувати
Інтернет, які Інтернет-служби існують у цій мережі.
V.
Сприймання та засвоєння нового матеріалу.
1.
Читання вірша.
Інформацію
корисну
І новини про
усе,
Фільми, книги,
мапи, фото
Інтернет нам
донесе.
Із усіх куточків
світу
Друзів зможеш тут
знайти,
Спілкуватись, грати в
ігри
І писати їм листи.
2.
Розповідь вчителя.
Інтернет
— це добровільне об'єднання тисяч мереж і мільйонів комп'ютерів по всьому світу, що
дозволяє обмінюватися інформацією між ними. Складовими Інтернету є мережі
різного масштабу: великі національні мережі, багато регіональних і локальних
мереж. Тому Інтернет ще називають мережею мереж або глобальною(всесвітньою) мережею.
Слово «Інтернет» походить від англійського InternationalNetwork, що у перекладі означає
«міжнародна мережа».
Комп’ютер
під’єднується до мережі Інтернет за допомогою спеціального пристрою – модему. А
поєднання комп’ютерів у мережу здійснюється за допомогою телефонного,
кабельного, радіо- та супутникового зв’язку. Ця мережа, ніби павутиння, охоплює
всю нашу планету. Саме через це Інтернет ще називають Всесвітньою павутиною.
Усі комп’ютери, підключені до Інтернету,
знаходять один одного в автоматичному режимі. Люди взагалі не беруть участі в
пересиланні повідомлень завдяки тому, що кожний комп’ютер має свою адресу
— запис, який точно визначає місцезнаходження комп’ютера у мережі.
Попередник Інтернету (мережа
ARPANet) почав створюватися в США в 50-х роках минулого століття і призначався
для забезпечення надійного зв'язку на випадок війни, а перша передача даних між
двома комп'ютерами
цієї мережі на відстань 640
км була здійснена лише в 1969 році. Декількома роками
пізніше до цієї мережі були приєднані комп'ютери
в Норвегії та Великобританії. Таким чином, мережа стала міжнародною. У наш час
більш ніж чверть населення нашої планети регулярно користується перевагами
глобальної мережі, а з 2010 року прямий доступ до Інтернету отримав навіть
екіпаж міжнародної космічної станції.
3. Самостійна
робота з підручником (с. 59)
Користування мережею Інтернет надає багато
можливостей. Самостійно прочитайте у підручнику, для чого можна використати
Інтернет (від слів «Мережа…» до слів «…серверів»)
4. Продовження
розповіді вчителя.
Крім цього, Iнтернет надає багато послуг. Основними й найпопулярнішими з
них є:
ü
електронна
пошта (e-mail)- система пересилання електронної кореспонденції;
ü
групи новин
UseNet- система
обмінуінформацією з великоюкількістюкористувачів;
ü
всесвітня
інформаційна служба Web;
ü
служба
обміну файлами FTP;
ü
служба
віддаленого доступу Telnet;
ü служби, що забезпечують «живе» спілкування у реальному
часі, аудіо- і відеомовлення в Iнтернеті;
ü пошукові системи, які допомагають знайти в Інтернеті
потрібну інформацію за ключовим словом чи фразою;
ü інтернет-магазини – сайти, на яких розміщено фотографії
товарів із вказаною ціною. Після замовлення придбаний товар привозять покупцю.
Фізкультхвилинка
Ну
а зараз, любі діти,
Час
гімнастику зробити:
Треба
нам поприсідати,
Потім
трохи пострибати
І
руками помахати.
5.
Виконання вправ та завдань у зошитах із друкованою основою.
VІ. Робота з комп’ютером. Програма «Браузер».
Виконання
завдання на ст. 60.
Релаксація. Вправи для
очей:
Уявіть
перед собою колесо велосипеда, яке обертається, та помітивши на ньому певну точку, слідкуйте
за обертанням цієї точки. Спочатку в один бік, потім в інший. Повторити 3 рази.
VІІ. Виконання логічних
завдань «Для кмітливих» (с.61)
VІІІ. Підсумок уроку.
-
Що називають мережею мереж та
всесвітньою павутиною?
-
З чого складається Інтернет?
-
Які Інтернет-служби ви знаєте?
-
Гра «Ланцюжок»
(учні по черзі
називають, що можна робити за допомогою Інтернету)
Дякую, гарний конспект, та чомусь не видно малюнків до ребусів)))
ОтветитьУдалитьСпасибі,що ділитесь своїми конспектами)))
ОтветитьУдалить