понедельник, 12 января 2015 г.

Урок інформатики у 3 класі. Поняття про Інтернет.

Тема.  Поняття про Інтернет.

Мета.
Ознайомити  учнів із поняттям «глобальна мережа Інтернет» та історією її створення.
    Ознайомити з призначенням та послугами Інтернету.
    Дізнаватись про службу WWW.
Розвивати логічне мислення, довільну увагу, пам’ять, уяву, зв’язне       мовлення, потребу в розумовій роботі, інтелектуальній та творчій активності.
Виховувати культуру поведінки в комп’ютерному класі, бережливе    ставлення до комп’ютерної техніки, інтерес до вивчення предмета.

Обладнання: підручники  «Сходинки  до  інформатики. 3 клас»                    (М. М. Корнієнко, С. М. Крамаровська, І.  Т. Зарецька),  зошити з друкованою основою, комп'ютери.

Хід уроку
І. Організація класу.
         Продзвенів дзвінок,
         Починається урок.
         Будем гарно працювати,
         Щоб комп’ютер добре знати.
-Повторення правил з техніки безпеки при роботі з комп’ютером.
-Повторення правил поведінки у комп’ютерному класі.
* Не приносити зайві речі, їжу, напої, жувальну гумку.
* Не можна без дозволу вчителя розпочинати роботу за комп’ютером.
* Не треба торкатися проводів, тумблерів, розеток, розємів, кнопок і клавіш, з якими не знайомив учитель.
* Слід поводити себе тихо, не бавитися, не бігати, не вставляти в комп’ютер різні предмети, не працювати брудними або вологими руками.
* Слід сидіти на відстані не менше 50 см. Від екрана монітора і спину тримати рівно.

ІІ. Контроль, корекція та закріплення знань.
Пригадайте, про що ви дізналися на минулому уроці.
 (Про комп’ютерні мережі).
Закінчіть речення:
Комп’ютерна мережа – це…
У комп’ютерній мережі об’єднано…
Комп’ютерні мережі виникли, тому що…
Головне призначення комп’ютерної мережі - …
Комп’ютерні мережі можуть бути розташовані …
За допомогою комп’ютерної мережі можна …

ІІІ. Розумова розминка.
1. Розминка.
 Доповнити прислів’я.
Гарно того навчати,
Хто хоче все…
Книжку читай – розуму…
Хто знання має, той мур…

2. Граматична арифметика.
Інформація + автоматика = інформатика
Село + моток = лоток
Ручка + трава = кава

3. Впиши букви, які загубились.
Не перо пише, а р_зум. Не к_жи – не вмію, а к_жи – навчусь.

4. Ребуси.
(навчання)      (граб)

(нерв)  (ослін)

(халупа)              (марево)

(кавун)

ІV. Повідомлення теми та мети уроку.
На сьогоднішньому уроці ви познайомитеся із найбільшою комп’ютерною мережею, яка допомагає з’єднувати найвіддаленіші куточки нашої планети, - Інтернетом, дізнаєтеся, для чого можна використовувати Інтернет, які Інтернет-служби існують у цій мережі.

V. Сприймання та засвоєння нового матеріалу.
1. Читання вірша.
Інформацію корисну
І новини про усе,
Фільми, книги, мапи, фото
Інтернет нам донесе.
                   Із усіх куточків світу
                   Друзів зможеш тут знайти,
                   Спілкуватись, грати в ігри
                   І писати їм листи.

2. Розповідь вчителя.
Інтернет — це добровільне об'єднання тисяч мереж і мільйонів  комп'ютерів по всьому світу, що дозволяє обмінюватися інформацією між ними. Складовими Інтернету є мережі різного масштабу: великі національні мережі, багато регіональних і локальних мереж. Тому Інтернет ще називають мережею мереж або глобальною(всесвітньою) мережею. Слово «Інтернет» походить від англійського InternationalNetwork, що у перекладі означає «міжнародна мережа».
Комп’ютер під’єднується до мережі Інтернет за допомогою спеціального пристрою – модему. А поєднання комп’ютерів у мережу здійснюється за допомогою телефонного, кабельного, радіо- та супутникового зв’язку. Ця мережа, ніби павутиння, охоплює всю нашу планету. Саме через це Інтернет ще називають Всесвітньою павутиною.
Усі комп’ютери, підключені до Інтернету, знаходять один одного в автоматичному режимі. Люди взагалі не беруть участі в пересиланні повідомлень завдяки тому, що кожний комп’ютер має свою адресу — запис, який точно визначає місцезнаходження комп’ютера у мережі. 
Попередник Інтернету (мережа ARPANet) почав створюватися в США в 50-х роках минулого століття і призначався для забезпечення надійного зв'язку на випадок війни, а перша передача даних між двома комп'ютерами цієї мережі на відстань 640 км була здійснена лише в 1969 році. Декількома роками пізніше до цієї мережі були приєднані  комп'ютери в Норвегії та Великобританії. Таким чином, мережа стала міжнародною. У наш час більш ніж чверть населення нашої планети регулярно користується перевагами глобальної мережі, а з 2010 року прямий доступ до Інтернету отримав навіть екіпаж міжнародної космічної станції. 

3. Самостійна робота з підручником (с. 59)
Користування мережею Інтернет надає багато можливостей. Самостійно прочитайте у підручнику, для чого можна використати Інтернет (від слів «Мережа…» до слів «…серверів»)

4. Продовження розповіді вчителя.
Крім цього, Iнтернет надає багато послуг. Основними й найпопулярнішими з них є:
ü електронна пошта (e-mail)- система пересилання електронної кореспонденції;
ü групи новин UseNet- система обмінуінформацією з великоюкількістюкористувачів;
ü всесвітня інформаційна служба Web;
ü служба обміну файлами FTP;
ü служба віддаленого доступу Telnet;
ü служби, що забезпечують «живе» спілкування у реальному часі, аудіо- і відеомовлення в Iнтернеті;
ü пошукові системи, які допомагають знайти в Інтернеті потрібну інформацію за ключовим словом чи фразою;
ü інтернет-магазини – сайти, на яких розміщено фотографії товарів із вказаною ціною. Після замовлення придбаний товар привозять покупцю.
Фізкультхвилинка
Ну а зараз, любі діти,
Час гімнастику зробити:
Треба нам поприсідати,
Потім трохи пострибати
І руками помахати.
5. Виконання вправ та завдань у зошитах із друкованою основою.

VІ.  Робота з комп’ютером. Програма «Браузер».
Виконання завдання на ст. 60.




Релаксація. Вправи для очей:
Уявіть перед собою колесо велосипеда, яке   обертається,  та помітивши на ньому певну точку, слідкуйте за обертанням цієї точки. Спочатку в один бік, потім в інший. Повторити 3 рази.


VІІ. Виконання логічних завдань «Для кмітливих» (с.61)

VІІІ. Підсумок уроку.
-         Що називають мережею мереж та всесвітньою павутиною?
-         З чого складається Інтернет?
-         Які Інтернет-служби ви знаєте?
-          
Гра «Ланцюжок»

(учні по черзі називають, що можна робити за допомогою Інтернету)

2 комментария:

  1. Дякую, гарний конспект, та чомусь не видно малюнків до ребусів)))

    ОтветитьУдалить
  2. Спасибі,що ділитесь своїми конспектами)))

    ОтветитьУдалить